BookBeat har sedan sin lansering för sex år sedan samarbetat med en del av Sveriges största influencers och podcasts. Nu tar ljudbokstjänsten nästa steg och knyter till sig den största av dem alla (Mediebarometern, 2021). Under januari 2022 påbörjas nämligen ett spännande samarbete med den populära Youtubeprofilen Therése Lindgren.
”Vi är väldigt glada över att välkomna Therése som ambassadör för BookBeat. Hon är en otroligt inspirerande person och hennes genuina intresse för ljudböcker gör att samarbetet känns helt klockrent. Therése blir ett väldigt bra komplement till vårt ambassadörsteam av grymma och inspirerande profiler inom sina olika områden”, säger Nathalie Lindberg Marketing Director Sweden på BookBeat.
Av samarbetet kan väntas varierande ljudbokstips för såväl existerande som nya BookBeat-användare, men utöver detta kommer även ett nytt spännande projekt att lanseras under året.
”Vi kommer även lansera ett projekt som vi är övertygade om att många av Therése följare kommer uppskatta. Therése kommer nämligen att skriva och läsa in en ljudbok som lanseras exklusivt på BookBeat. Ljudboken kommer släppas under året, och mer information om den kommer i ett senare skede. Vi tror jättemycket på det här projektet och kan knappt vänta innan boken finns tillgänglig”, fortsätter Nathalie.
”Jag ser så mycket fram emot att jobba med Bookbeat 2022! Jag älskar ljudböcker och har alltid en ny i öronen, det vet mina följare om. Flera av mina absoluta favoritböcker finns på BookBeat och jag hoppas att jag med mitt ambassadörskap kan inspirera ännu fler att lyssna eller läsa. Att det är just BookBeat som står bakom mig i år känns extra roligt eftersom vi även kommer att släppa en bok tillsammans. Detta blir min tredje bok och ett nytt sätt att inspirera mina följare genom livet”, säger Therése Lindgren.