I april kommer äntligen en konsertlokal återigen fyllas med en stor publik. Mix Megapols Guldscen är tillbaka med tre av Sveriges största artister – Lena Philipsson, Petra Marklund och Per Gessle. Tidlösa hits kommer att levereras inför ett publikhav av nallar. 

Det är dags för Mix Megapols Guldscen ”Nallekonserten” där varje mjukisnalle har fått sin konsertbiljett genom gåvor från Mix Megapols lyssnare.

– Under morgonen på internationella barncancerdagen bestämde vi oss för att vi måste göra något – för att vi kan. Barn och cancer hör verkligen inte ihop. Alla i studion var helt överens, det här är bland det viktigaste vi kan göra, säger Gry Forssell från morgonprogrammet Gry Forssell med vänner.

Mix Megapols programchef Alexander Lindahl konstaterar att årets artistuppställning är bland de starkaste som stationen haft på den årligen återkommande guldscenen.
– Vi har haft de allra största – Orup, Veronica Maggio, Laleh, Peter Jöback och en rad andra på Guldscen genom åren. Men den här trion – Lena, Petra och Per – känns som en perfekt kombination. De är fantastiska artister med låtskatter som svenska folket älskar. Det är naturligtvis tråkigt att vi inte kan fylla salen med lyssnare i publiken, men tusentals nallar för en god sak känns helt rätt ändå, säger Alexander Lindahl.

Insamlingen startar den 29 mars. Genom att skänka 100 kronor hjälper en lyssnare till att placera en nalle i publikhavet. Pengarna går oavkortat till Barncancerfonden och deras viktiga arbete för att finansiera forskningen om barncancer och stötta de barn och familjer som drabbas. Spelningen kan höras på Mix Megapol och även ses digitalt, söndagen den 25 april.

– Vi jobbar hela tiden med att utveckla vårt innehåll, och när vi samtidigt kan göra en insats för att rädda barn från cancer, känns det som att vi gör något fantastiskt, säger Anna Rastner, Content Director på Bauer Media. – Mix Megapol har 2,5 miljoner lyssnare i veckan. Tänk om bara en bråkdel har möjlighet att bidra till insamlingen, då kommer vi ändå tillsammans att göra en stor skillnad, avslutar Anna.

– För att fler barn ska överleva cancer, och få leva ett liv fritt från komplikationer, krävs mer forskning och stöd till de som drabbas. Det här är ett initiativ som värmer i hjärtat och jag hoppas att många väljer att kombinera en musikupplevelse med att stötta kampen mot barncancer, säger Michel Brygiewicz, marknadschef på Barncancerfonden.

Nallarna i publikhavet kommer efter konserten att skänkas till välgörande ändamål. Sändningen sker söndag 25 april klockan 19.30, i din radio och på Mix Megapols Facebook-sida.

spot_img

Läs mer

5 Degress

Mölndalsbaserade streetkompaniet Twisted Feet ger sig ut på en missionerande Dansnät Sverige-turné. Med kraftfulla dansnummer och övertygelsen att sprida ett viktigt budskap tar de sig...

Emilio Ingrosso – en livsdröm går i uppfyllelse

Emilio Ingrosso 55 år presenterar nu för första gången sin egenskapade musik för den breda massan. “Jag har sedan barnsben i Tensta haft den här besattheten...

Roadtrip till de sörmländska slotten

Slotten som tronar på den sörmländska landsbygden bjuder på historia, matupplevelser, visningar och aktiviteter för både små och stora. Här hittar du nio av...

Here not here – immersiv dansupplevelse Göteborgsoperan

I Here not here tar koreografen Maxine Doyle och konstnären Es Devlin operahuset i besittning på helt nya sätt, tillsammans med Göteborgsoperans Danskompani. Publiken färdas genom kulvertar,...

Stora Teatern streamar julkonserter

För att så många som möjligt ska kunna ta del av musik och kultur i dessa utmanande tider så krävs nya idéer och tankesätt. Under...

Konstnärer öppnar upp för konstrundor

Konstrundor runtomkring i sverige öppnar upp portarna och bjuder på spännade upplevelser tillsammans med konstnärer och konsthantverkare. Här kommer ett axplock från det som...

Kat Von D till sverige i vår!

Multiartisten Kat Von D kommer till Sverige för tre konserter.Långt innan tatueringarna, tv-programmen, böckerna och det inflytelserika skönhetsimperiet, satte sig Kat Von D vid...

Dynamisk utveckling i Värmland

Visit Värmland ska tillsammans med Värmlands hembygdsföreningar samverka för att attrahera nya målgrupper, locka fler besökare och skapa konkurrenskraftiga affärsmöjligheter. Målet med samarbetet är...