Nu öppnar Stockholms senaste och mest färgsprakande upplevelsekoncept milajki Style FactOH!ry en ny pop up i kulturhuset hos Space. Förra veckan fick en skara influencers en exklusiv förhandsupplevelse i huvudstadens första selfie museum. Eventet är covid-anpassat med max 15 gäster per tidsslott och har öppet från den 20 december tom den 31 mars. Biljetter bokas online via milajki.com och kostar från 299 sek per timme.

milajki Style FactOH!ry, som öppnade i Space-huset den 20 december, är en annorlunda inspirerande upplevelseportal med mål att sprida mer regnbågs glitter och glädje till en värld som behöver det nu. Bland enhörningar och unika styling accessoarer så som peruker, tyllkjolar, hattar, och glitterkappor i regnbågens alla färger kan besöka gå loss i 15 olika selfie scenarier och fotobås med bollhav och fantasifulla dekorationer. Muséet är en labyrint av sagolika miljöer som bjuder på en flykt från den vintervardagen och här kan kreativt innehåll skapas för generera likes och fler följare på sociala medier så som Instagram och Tik Tok.

På den exklusiva förhandsvisningen sågs bland andra Sofia Wistam, Klara Hammarström och Yasmin Yousri, en av Dubais största influencers med över 850 k följare på instagram.

”OMG vilket drömställe! Selfie himlen!” skriver Sofia Wistam på Instagram när hon poserar i olika gröna, turkosa, lila och röda accessoarer. ”Nya mello-outfits” skriver Klara Hammarström skämtsamt på Instagram – och nog är de unika plaggen och accessoarerna värdiga en mello-scen. Men skillnaden är att den är öppen för alla!

En öppen plats för alla

Liknande platser finns i andra stora städer i men det här är det första i sitt slag att öppna i Skandinaviens största stad, Stockholm. Milajki Style FactOH!ry vänder sig till alla: från dansande tik-tokare till 70-årsfester, barnkalas, tinder-dates, tonårsgäng, familjeutflykter, företagsevent, möhippor och styrelsemöten.

” Vi erbjuder en plats av färg och storytelling, där alla får plats, ha kul, uppleva glädje och magi tillsammans

Ett helt dygn i fantasivärlden

Förutom milajki Style FactOH!ry Selfie Portal och Museum på Space så har det också designat en unik rum på Pop House Hotel på Djurgården. Rummet är en rosa dröm för den som vill tillbringa mer tid i den färgsprakande och glitteriga milajki-världen.

Del av en global trend

milajki Style FactOH!ry må vara först i sitt slag i Stockholm, men sk selfie museums finns på andra håll i världen, till exempel Museum of Ice Cream i New York eller Youseum i Amsterdam. Trenden är global: dagens unga är mindre intresserade av att konsumera saker och prylar, medan upplevelseindustrin växer i rekordfart. Trender och storytelling skapas av många, inte bara av några få.

https://www.milajki.com/

Foto: Emilie Lager

Text: Redaktionen

svårt förklara vad milajki selfie museum ä, man måste uppleva det!  ” 

spot_img

Läs mer

Nya tider för Konstepidemin

Galleri Konstepidemin presenterar säsongens tre första konstnärer och höstens utställningsprogram! Efter inställda utställningar och corona-anpassning av verksamheten öppnar nu Galleri Konstepidemin igen. - Det har...

Årets P3 Guld-gala sänds från Elite Hotel Marina Tower i Stockholm

Den 23 januari 2021 sänds P3 Guld-galan från Elite Hotel Marina Tower. Detta är första gången som galan arrangeras i Stockholm och Elite Hotels...
Klas Östergren

Klas Östergren – trilogin om vår samtid

Fyrtio år efter första delen, Gentlemen, och femton år efter den andra delen, Gangsters, avslutar Klas Östergren en av de mäktigaste romanbyggena i vår...

Teatermagi, ett krossat hjärta och eldiga samarbeten på Unga Klara

En storslagen teaterfest genom världsrymdens svärta och ljus, taktila upplevelser för de allra minsta med Kungliga Operan. En eldig samproduktion med Teaterhögskolan i Malmö...

Måns Zelmerlöw Unmasked

Det är tre år sen Måns Zelmerlöw släppte albumet "Time" med hits som "Walk With Me", "On My Way & Better Now" för att...

Dödsdansen goes VR

Under pandemivåren 2021 spelade Folkteatern Strindbergs Dödsdansen på hemlig plats i Göteborg, för enbart fyra personer per föreställning. Nu tillgängliggörs föreställningen för publiken, i deras egna hem,...

Dynamisk utveckling i Värmland

Visit Värmland ska tillsammans med Värmlands hembygdsföreningar samverka för att attrahera nya målgrupper, locka fler besökare och skapa konkurrenskraftiga affärsmöjligheter. Målet med samarbetet är...

Fjällkalaset firar 10 år!

I början av februari flyttar Mix Megapol sändningarna till Lindvallen i Sälen. För tionde gången äger Mix Megapols Fjällkalas rum och det ska förstås...